نحوه حمل و نقل و انبارش محصولات سیم و کابل

حمل و نقل محصولات سیم و کابل

برای جابجایی و انتقال سیم و کابل ها که به صورت کلاف هستند محدودیتی خاص وجود ندارد فقط نباید با اجسام داغ ، مایعات و اجسام نوک تیز تماس داشته باشند . کلاف های کابل با هر وزن و طولی هنگام پیاده کردن نباید بر روی زمین پرتاب شوند. حتی اگر بر روی جسم نرمی هم انداخته شود احتمال آسیب دیدگی دارد بر همین اساس حلقه ها می بایستی به هنگام حمل و نقل  به تعداد مشخص بر روی پالت پلاستیکی و یا پالت چوبی سالم قرار داده شود .

برای کابل هایی که روی قرقره می باشند می بایست احتیاط های لازمه انجام شود تا باعث صدمه به کابل و قرقره نگردد. از جمله زمانی که قرقره های کابل با  راه آهن یا کامیون جابجا می شوند می بایست برای جلوگیری از تکان ها ی شدید در زیرآنها گوه گذاری شود.

برای پیاده کردن قرقره های کابل حتی المقدور از از لیفتراک جرثقیل یا سطح شیب دار استفاده گردد. در صورتی که امکان استفاده از این وسایل نباشد باید یک سطح شیبدار کمکی با الوارهای چوبی یاورقه ای مشبک ساخت به طوری که شیب آنها از 15 درجه بیشتر نباشد. هنگام استفاده از الوارهای چوبی یا ورقه های آهنی وزن قرقره از سطح شیب دار می بایست با طناب جرثقیل دستی  و یا چرخ و طناب مهار کرد. جایی که سطح شیب دار با زمین تماس دارد بهتراست خاک یا ماسه نرم ریخته شود تا مثل ترمز عمل نماید.

بهتر است برای انتقال قرقره به محل نصب از یدک کش استفاده شود که به تجهیزا ت سوار و پیاده کردن قرقره مجهزند و برای نصب، مستقیما از روی یدک کش باز شود. درصورتی که بلافاصله استفاده شود حد المقدور کابل را باید در جایی که  قرار است در آینده کابل کشی شود پیاده نمود تا آنجا که ممکن است  از غلتاندن قرقره ها پرهیز شود.

 

انبارش سیم وکابل

کلاف های سیم و کابل به صورت خوابیده روی وجه تخت آن انبار شوند. قرقره می بایست به صورت ایستاده روی لبه های فلنج کنار همدیگر انبار شوند. هرگز نباید قرقره ها را روی فلنج خواباند. در صورت روی هم قرار دادن قرقره ها می بایست از یکسان بودن سایز آن ها و داشتن حفاظ (رو کوبی) قرقره ها مطمئن شوند در غیر این صورت امکان افتادن و صدمه رساندن به کابل وجود دارد. کلاف ها و قرقره هایی که روی هم چیده می شوند می بایست سنگین وزن ها در ردیف پایین و سبک ترها در ردیف های بالایی باشند.

 

نحوه حمل و نقل و انبارش محصولات سیم و کابل
نحوه حمل و نقل و انبارش محصولات سیم و کابل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *