کابل های افشان سبک

 

کابل های افشان یا انعطاف پذیر به گروهی از کابل های اطلاق می گردد که هادی آنها از نوع گروه پنج بوده و اصطلاحا” انعطاف پذیر می باشد . این نوع از محصولات بر اساس اندازه سطح مقطع و نیز ولتاژ نامی خود بر اساس استاندارد های مختلفی تولید می گردند . کابل های افشان از نظر ولتاژ نامی به دو گروه تقسیم می گردند :

  • کابل های با ولتاژ نامی 300/300 ولت
  • کابل های با ولتاژ نامی 500/300 ولت

کابل های افشان با ولتاژ نامی 300/300 ولت بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 52 ( 607 ) و یا استاندارد بین المللی 60227 IEC 52 و کابل های افشان با ولتاژ نامی 500/300 ولت مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 53 ( 607 ) و یا استاندارد بین المللی 60227 IEC 53  تولید و عرضه می گردند . در این بین به گروه اول اصطلاحا” کابل های انعطاف پذیر ( کابل افشان ) سبک گفته می شود .

کابل های افشان سبک دارای  هادی از جنس  مس آنیل شده گروه ۵  ( انعطاف پذیر افشان  ) مطابق استاندارد ملی ایران به شماره 3084  یا استاندارد بین المللی   ۶۰۲۲۸  IEC می باشند .

این نوع از کابل ها را می توان به عنوان کابل های ورودی و اتصال در وسایل برقی ، لوازم منزل و ماشین آلاتی که دو شاخه آنها به طور ثابت به کابل نصب است ، به کار برد .

در عایق این کابل ها از آمیزه پی وی سی از نوع  PVC/D استفاده شده و روکش این نوع از کابل ها آمیزه پی وی سی  از نوع PVC/ST5   می باشد  و رنگ روکش به طور معمول مشکی یا سفید است .

سطح مقطع هادی در کابل های انعطاف پذیر سبک 5/0 و 75/0 میلی متر مربع بوده و عمدتا” بصورت دورشته گرد و تخت و 3 یا 4 رشته گرد تولید می گردند .

در کابل های گرد رشته ها به هم تابیده شده اما در کابل های تخت رشته ها به صورت موازی در داخل کابل قرار می گیرند . ضخامت عایق در این نوع از کابل ها 5/0 میلی متر و ضخامت روکش در آنها 6/0 میلی متر می باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *