کابل ضد آب الکتریکی مورد استفاده در اتصالات برقی

کابل ضد آب قوطه ور کابل ضد آب الکتریکی مورد استفاده در اتصالات برقی دارای پوشش عایق رطوبت می باشد.

جنس پوشش عایق رطوبت این کابل ها یک نوع عایق پی وی سی بوده که می تواند از نفوذ رطوبت به داخل سیم بطور کامل جلوگیری نماید.

این کابل ها طوری طراحی شده اند که دارای هسته های پیچ خورده و ساختاری هستند که توسط یک صفحه نمایش می توانند نویز گیری شوند.

همچنین این نوع کابلها دارای صفحه نوار آلومینیومی(Mylar) و نیز سیم تخلیه و غلاف پی وی سی می باشند که کیفیت آنها را به نسبت مابقی سیم و کابل ها افزایش می دهد.

 برای اینکه بدانیم شکل ساختاری این سیم ها چگونه است می توان به انعطاف پذیری آنها اشاره کرد.

کابل ضد آب الکتریکی علاوه بر اینکه منعطف بوده دارای کاربرد همه منظوره نیز می باشد.

از این کابل ها می توان در بسیاری از کارهای صنعتی و برقی استفاده نمود.

بکار رفتن ترموکوپل نوع K در این کابل ها و هادی های رشته ای 7.02 میلی متری از دیگر ویژگی های کابل ضد آب می باشد.

کابل مقاوم در برابر نفوذ آب دارای کلاس تحمل 2 می باشد که این کلاس به معنای تحمل بسیار مناسب کابل در برابر کشیدگی های احتمالی و خرابی های متداول می باشد.

کابل مقاوم در برابر آب می تواند در برابر دمای بالای هوا نیز مقاومت نموده که از این جهت نیز دارای حائز اهمیت می باشد.

این نوع کابل یعنی کابل ضد آب مقاومتی که در برابر گرما دارد به 10 تا 105 درجه سانتیگراد می رسد.

کابل ضد آب قوطه ور

در ادامه ی این مقاله  به توضیحات کلی و معرفی این نوع کابل ها می پردازیم.

 

کابل‌ های ضد آب یا کابل های‌ مقاوم در برابر آب معمولاً در ساختار خود به صورت چند رسانا هستند که برای کاربردهای مرطوب یا آبی طراحی شده‌اند.

استفاده از یک نوع کابل ضد آب در چند محیط می تواند نامناسب باشد زیرا هر محیط آبی مجموعه ای از موانع را به همراه دارد.

محیط آبی می تواند با انواع مختلف آب به لحاظ دماهای مختلف و سطوح مختلف آب باشد که انتخاب نوع صحیح کابل ضد آب یا مقاوم در برابر آب می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

کابل های ضد آب باید در محیط هایی مانند آب شیرین، آب شور و حتی استخرهای کلردار کارایی داشته باشند.

این کابل ها این قابلیت را دارند که برای ماندن در محیط های کاملاً غوطه ور و سفارشی سازی شده برای عملکرد در اعماق مختلف استفاده شوند. این کاربردهای مختلف، نوع ساخت و ساز را به یک عامل مهم در مرحله تولید کابل غوطه ور در آب تبدیل می کند.

 

 

برخی از مواد ضد آب مختلف موجود در کابل های ضد آب:

  • نوار مسدود کننده آب
  • ژل مسدود کننده آب
  • پرکننده های مسدود کننده آب

 

 

انواع پرکننده در کابل ضد آب

 

موادی که در داخل پوشش کابل قرار می‌گیرند، نواحی خالی کابل را پر می‌کنند تا از نشت احتمالی هنگام ظاهر شدن پارگی در کابل بیرونی جلوگیری کند.

هر ماده عایق رطوبتی قادر به تحمل مقدار خاصی از آب یا رطوبت است که به ساختار کلی کابل نیز بستگی دارد.

پوشش کابل یک عامل مهم است زیرا اولین خط دفاعی برای کابل های ضد آب است.

انتخاب پوشش کابل در هنگام تولید باید نوع آب، مکان و نوع استفاده های متفاوتی را که ممکن است در معرض آن باشد در نظر بگیرد.

 

انواع مختلفی از کاربرد ها وجود دارد که می توان از کابل های ضد آب یا کابل های مقاوم در برابر آب استفاده کرد:

-سیستم های اعلام حریق نظامی

-تجهیزات سنسور فشار

-پالایشگاه های نفت و گاز

-نوار نقاله و لیفتراک

-رایانه های شخصی صنعتی

-تلویزیون های فضای باز

-تجهیزات سمعی بصری

-جی پی اس

-ارتباطات دریایی

-و خیلی موارد دیگر

 

 

مزایای کابل های ضد آب Sycor چیست؟

از بین شرکت های تولید کننده ی کابل های با کیفیت می توان به شرکت Sycor اشاره نمود که تولید انواع کابل های ضد آب را انجام می دهد.

تیم Sycor توانایی تولید انواع مختلف کابل کشی ضد آب را که توسط تولید کنندگان در سراسر جهان سفارش داده می شود دارد. Sycor همچنین می‌تواند کابل سفارشی را برای برنامه‌هایی که به حفاظت اضافی یا ویژگی‌های منحصربه‌فرد نیاز دارند، ارائه دهد. برخی از این ساختارهای مختلف شامل موارد زیر است:

1.Guage: 4/0 – 28 AWG

2.Voltage: 30V – 600V

 

 

کابل های ضد آب یا کابل های مقاوم در برابر آب اغلب یکی از کم ارزش ترین کابل ها به لحاظ قیمت در صنعت برق هستند.

چه نرم محیط شما دارای رطوبت در هوا باشد، چه آبی که در اطراف آن جریان دارد یا حتی اگر کاملاً در آب فرو رفته باشد، یک ساختار ضد آب در کابل ها وجود دارد که می تواند کمک زیادی نماید.

داشتن چنین تنوع گسترده ای از ساختارهای مختلف و گزینه های قابل تنظیم میتواند تصمیم گیری در مورد یک کابل خاص را بسیار دشوار کند.

متخصصان فنی تولید کننده ی این کابل ها می‌توانند با تجزیه تحلیل بهترین راه‌حل‌های ممکن برای محیط های شما کمک کننده باشند و در عین حال جایگزین‌های مقرون به صرفه ی بیشتری را ارائه دهند.

 

 

عرضه کنندگان کابل ضد آب با قیمت مناسب

 

عرضه کنندگان کابل ضد آب در جهان بسیار زیاد بوده و بسیاری از آنها کالای بی کیفیتی را تولید می کنند.

بهترین کشورهای عرضه کننده ی کابل ضد آب کشورهای پیشرو در این صنعت می باشند.

از جمله معتبر ترین آنها عبارت اند از شرکت Prysmian Group که یک شرکت ایتالیایی است و به صورت چند ملیتی در کشور ایتالیا بهترین و با کیفیت ترین سیم و کابل را تولید می کنند.

از دیگر کشور های تولید و عرضه کننده ی سیم و کابل ضد آب می توان به شرکت های NEXANS فرانسوی، SUMITOMO ELECTRIC ژاپنی، LS Cable & system کره ای و برخی دیگر اشاره کرد.

مجموعه سیمند کابل یک مجموعه کامل برای عرضه تمامی محصولات با کیفیت می باشد که قادر است انواع سیم افشان و سایر کابل های مورد نیاز شما متقاضیان محترم را با قیمت های بسیار مناسب عرضه نماید.

سیم های افشان یا کابل افشان که توسط این مجموعه ارائه می شود از برترین تولید کنندگان تامین شده است و دارای فلز مس بسیار مرغوب و پوشش پی وی سی درجه یک می باشد.

انواع کابل برق ، سیم پمپ های شناور، کابل های شبکه هوایی و کابل مخابراتی، کابل های آب شرب، سیم و کابل ساختمانی، کابل های قدرت و کابل های ابزار دقیق از انواع محصولات این شرکت می باشند.

شما مشتریان محترم می توانید به راحتی با انواع این محصولات در سایت آشنا شده و پس از انتخاب محصول مورد نظر با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

همچنین سیمند کابل تامین کننده سیم و کابل های مورد نیاز پروژه های صنایع کوچک و بزرگ می باشد که با تبدیل شدن به یک شرکت دانش بنیانی توانسته ایده های نوینی در زمینه تولید کابل ارائه کند.

این شرکت با افتخار عرضه کننده انواع سیم و کابل دارای قابلیت انعطاف پذیری بالا و پوشش عایق شده ی pvc در تمامی شهر های ایران می باشد که شما می توانید به صورت آنلاین از هر جای ایران سفارش دهید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *