سیم و کابل یکی از ابزارهای مهم برای برق رسانی در ساختمان ها و یا بخش های صنعتی و حتی الکترونیک نیز کاربرد ویژه ای دارد. این نوع محصولات که از هادی های فلزی طراحی شده اند، امکانات بسیار زیادی دارند و در بیشتر موارد وظیفه انتقال جریان برق را برعهده دارند، البته در گذشته از کابل ها در بخش های دیگر نیز استفاده شده است، اما امروزه تنها دلیل استفاده از این محصولات انتقال جریان برق مناسب می باشد.

باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید باید به قیمت به روز سیم و کابل، توجه داشته باشید، زیرا با خرید مناسب، می توانید محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و با هزینه قیمتی مناسب را تهیه و در اختیار داشته باشید.

قیمت به روز سیم و کابل

سیم و کابل چیست؟

در اصل تفاوت های بسیاری بین سیم و کابل وجود دارد و یکی از این تفاوت ها در قیمت به روز سیم و کابل خلاصه شده است. اما طراحی و ساختار این ابزار دلیل اصلی تفاوت این دو می باشد. سیم ها از انواع هادی های موجود در بازار مانند مس، آلومینیوم و یا آلیاژهای این دو تشکیل شده است

در مدل های مختلفی از جمله سیم مفتولی و سیم افشان و یا نیمه افشان در فروشگاه سیم و کابل وجود دارد، کابل ها نیز انواع مختلفی دارند و نسبت به سیم ها دارای قطر و اندازه های بسیار بیشتری هستند و از آنها در انتقال جریان فشار قوی استفاده می شود که بسیار تاثیر گذار است.

سیم و کابل به منظور جلوگیری از برق گرفتگی و یا آتش سوزی در محیط های مورد استفاده از انواع عایق ها استفاده می کنند که همین موضوع باعث میشود قیمت به روز سیم و کابل براساس نوع عایق نیز متفاوت باشد. استفاده از انواع کابل ها و سیم ها در شرایط گوناگون امکان پذیر است، اما برای استفاده ایمن و بهینه باید به بخش ها و همچنین فاکتورهای خاصی توجه کرد تا بتوان محصولات نهایی و مناسبی را خریداری کرد.

سیم و کابل ها در ابعاد و اندازه های گوناگونی طراحی شده است و برای استفاده از آنها نیازمند تجهیزات برقی خاص مانند انواع سیم چین، دم باریک و… هستیم که سبب مدیریت بهتر اندازه و استاندارد سیم ها در هنگام نصب و اتصال می شوند.

قیمت به روز سیم و کابل

 

عوامل تعیین کننده قیمت به روز سیم و کابل

قیمت به روز سیم و کابل فاکتورهای بسیاری زیادی دارد به عنوان مثال شرکت سازنده و نوع محصول تولیدی می تواند به صورت مستقیم بر روی قیمت به روز سیم و کابل تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال کابل افشان بزرگ که مناسب برای بخش های صنعتی می باشد، توسط شرکت های معدودی طراحی و تولید می شود و به دلیل داشتن فناوری خاص، امکان دارد قیمت آن نسبت به مدل های دیگر کمی گران تر باشد.

نوع کابل یکی از موارد بسیار مهم در تعیین قیمت آن را دارد، به عنوان مثال سیم و کابل افشان به دلیل داشتن طراحی متفاوت نسبت به مدل های دیگر و همین طور وجود مقدار زیادی هادی در آن و نیازمند بودن به یک پوشش مقاوم از نظر قیمتی با بقیه سیم ها تفاوت زیادی دارند، از طرفی برخی از کابل ها مانند فیبر نوری نیز به دلیل طراحی خاص خود هزینه های بسیار بیشتری از مدل های معمولی دارند که همین موضوع می تواند قیمت تمام شده آن را افزایش دهد

به همین منظور برای اطلاع داشتن از قیمت به روز سیم و کابل باید از فروشگاه سیم و کابل معتبر خرید کنید. سیمند کابل با داشتن سابقه طولانی در زمینه تولید و فروش محصولات این حوزه، همیشه از نظر قیمتی بروز بوده و در صورت نیاز به خرید سیم ویا انواع کابل ها می توانید از مشاوران آن استفاده کنید.

نوع مصرف یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت محصولات در حوزه سیم و کابل و فروش سیم و کابل می باشد، انواع مختلفی از سیم و کابل در بازار وجود دارد که بسته به نیاز کارکرد شما، دارای طراحی و استانداردهای خاصی هستند.

به عنوان مثال برای نصب این محصول در ساختمان ها به منظور مقاومت باید از انواع سیم هایی با عایق های حرارتی استفاده شود و یا برای استفاده در کابل اتصال به زمین نیز باید از محصولات آن حوزه استفاده شود که با وجود استانداردهای ساخت و طراحی می تواند قیمت تمام شده محصول را تغییر دهد.

اهمیت عایق ها در سیم و کابل

یکی از موارد بسیار مهمی که در سیم وکابل ها وجود دارد، نوع عایق آنها می باشد که با نوع استفاده و حتی قیمت به روز سیم و کابل آن رابطه مستقیم دارد. برای هر نوع کار و صنعتی انواع مختلفی از سیم ها طراحی شده است و برای هر نوع سیم نیز از انواع مختلفی عایق استفاده شده است.

رایج ترین عایق موجود در بین سیم و کابل ها از نوع PVC و پلاستیک فشرده شده می باشد و در کنار آن عایق های دیگری مانند تفلون نیز وجود دارند که استحکام و کشش سطحی بیشتری دارند و در مقابل خوردگی و پارگی کابل بسیار مقاوم هستند.

در هنگام انجام پروژه ساختمانی و یا صنعتی انتخاب این موضوع می تواند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. زیرا برخی از عایق ها در برابر حرارت و آتش بسیار مقاوم هستند و از آنها برای تامین سیستم برق رسانی در بخش های مهم و همچنین سنسورهای تشخیص آتش و آب استفاده می شود.

استانداردهای تعیین شده برای عایق ها رابطه مستقیمی بر کیفیت کابل ها دارد، زیرا هسته مرکزی هر کابل را عایق آن نگهداری می کند، به همین دلیل فروشگاه سیمند کابل در تلاش است تا با ارائه بهترین محصولات در بازار که استانداردهای روز دنیا را نیز دارا می باشد، به شما کمک می کند تا در کنار قیمت به روز سیم و کابل بتوانید محصولات بسیار با کیفیتی را برای پروژه های خود خریداری کنید.

داشتن عایق مناسب سبب می شود در هنگام استفاده از سیم و کابل به صورت توکار و یا روکار، مقاومت این نوع محصولات نسبت به ضربه و خوردگی بسیار بیشتر شود و همچنین مانع ایجاد نوسانات برقی در کابل و یا سایر لوازم شود به همین منظور انتخاب یک سیم مناسب و در کنار آن یک عایق بسیار مهم و کاربردی است.

قیمت به روز سیم و کابل

تفاوت اصلی سیم و کابل

در اصل کابل ها به گونه ای طراحی شده اند که در آنها انواعی از سیم ها وجود دارد، اما سیم ها در داخل خود، فقط دارای هادی می باشند. کابل ها تشکیل شده از تعداد سیم هستند که هر سیم دارای یک عایق جداگانه می باشد، البته امروزه کابل هایی همانند سیم هم وجود دارد که تعریف کاملا متفاوتی دارند. سیم و کابل ارزش ویژه ای در سیستم برق رسانی دارد و استفاده از آن باعث می شود تا افراد بتوانند جریان برق آنطور که نیاز دارند منتقل کنند.

به همین منظور از سیم ها استفاده می کنند. سیم به دلیل داشتن کاربرد متفاوت تر و همچنین تنوع بیشتر، در بین مردم بیشتر شناخته می شود و کابل ها بیشتر برای اتصال های بزرگ و صنعتی و یا برق فشار قوی استفاده می شود که همین موارد و تغییر نوع کاربری آنها باعث تفاوت اصلی بین آنها می شود.

در بسیاری از مدل های کابل و سیم های افشان حتی این دو تا حدود زیادی بهم شباهت دارند و حتی در برخی از مدل ها سیم ها از کابل ها بزرگتر هستند، پس در هنگام خرید این نوع محصولات قبل آن به صورت کامل تحقیق کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *