کابل های زره دار SWA

کابل زره دار دارای سیم فولادی (SWA) یک نوع کابل برق غیر قابل انعطاف است که برای تأمین برق شبکه طراحی شده است. این نوع کابل یکی از انواع کابل های برق مسلح است – که شامل کابل 11 کیلوولت و کابل 33 کیلوولت است – و در سیستم های زیرزمینی ، شبکه های برق و کانال های کابل استفاده می گردد.

کابل های زره دار SWA

ساختار عمومی کابل های SWA را می توان به شرح زیر تقسیم کرد:

هادی: متشکل از مس خالص و بدون پلیسه است ( کابل ها بر اساس درجه انعطاف پذیری هادی طبقه بندی می شوند. عمده انواع این کابل دارای هادی از نوع کلاس 2 می باشند که نوعی هادی غیر قابل انعطاف مطابق با استاندارد BS EN 60228: 2005 می باشد ) 

عایق: پلی اتیلن شبکه ای ( XLPE ) در تعدادی کابل برق استفاده می شود زیرا از مقاومت خوبی در برابر آب برخوردار بوده و دارای خواص الکتریکی عالی می باشد . عایق بندی در کابل ها تضمین می کند که هادی ها و سایر مواد فلزی با یکدیگر در تماس نخواهند بود.

لایه میانی : از پلیمر پلی وینیل کلرید ( PVC ) به عنوان مرز محافظ بین لایه های داخلی و خارجی کابل استفاده می شود.

زره: زره سیم فولادی محافظت مکانیکی را ایجاد می کند ، به این معنی که کابل می تواند در برابر فشارهای بالاتر مقاومت کند ، مستقیم دفن شود و به صورت نصب خارجی یا زیرزمینی مورد استفاده قرار گیرد. مفتول های آرمور به طور معمول به زمین متصل است و بعضی اوقات می تواند به عنوان رسانای محافظ مدار (“سیم زمین”) برای تجهیزات متصل شده به کابل استفاده شود.

غلاف: یک پوشش PVC مشکی تمام اجزای کابل را در کنار هم نگه می دارد و محافظت بیشتری در برابر فشارهای خارجی ایجاد می کند.

نسخه PVC کابل SWA ، که در بالا توضیح داده شد ، مطابق با الزامات استاندارد انگلیسی BS 5467 و استاندارد کمیسیون بین المللی برق IEC 60502 است. به کابل SWA BS 5467 معروف است و دارای ولتاژ 600/1000 ولت است.

کابل های با زره آلومینیوم

زره مفتولی فولادی یا گالوانیزه فقط در کابل های چند رشته ای استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست ، یک کابل چند رشته ای ، دارای بیش از یک رشته می باشد .

کابل های با زره آلومینیوم
هنگامی که کابل فقط یک رشته دارد ، از زره سیم آلومینیومی ( AWA ) به جای سیم فولادی استفاده می شود. این به این دلیل است که آلومینیوم غیر مغناطیسی است. یک میدان مغناطیسی توسط جریان در یک کابل تک رشته ای تولید می شود. این باعث می شود جریان الکتریکی در سیم فولادی ایجاد شود ، که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد کابل گردد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *