سیم و کابل افشان

سیم و کابل افشان دو وسیله جدا از هم هستند که وجه اشتراک آن‌ها افشان بودن است. اینکه سیم و کابل افشان باشد یعنی قطر هر کدام از رشته‌هایی که داخل کابل قرار دارند بین 0.25 تا 0.5 میلی‌متر باشد.

با خرید سیم و کابل افشان از مراکز معتبر در این زمینه می‌توانید محصولات با کیفیت و بی نظیری داشته باشید و از آن‌ها برای کارهای مختلفی استفاده کنید. در این مقاله می‌خواهیم شما را با کابل افشان و سیم افشان آشنا کنیم که برای خرید سیم و کابل افشان دچار مشکل نشوید و با آگاهی کامل این محصولات را از یک مرکز معتبر خریداری نمایید.

سیم و کابل افشان در انواع مختلفی ساخته شده‌اند که هر کدام از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند.

 

کابل افشان

کابل افشان بیش از یک رشته سیم دارد و هادی که در این نوع کابل استفاده می‌شود از مس ساخته شده است.

توجه داشته باشید که عایق‌هایی که در کابل افشان مخلوط شده پی وی سی سبک استفاده شده است از جنس PVC / D ساخته شده است و عایق‌هایی که در کابل افشان قدرت پی وی سی  استفاده شده است از نوع پلیمر  PVC / A ساخته شده است.

بهتر است هنگام خرید سیم و کابل افشان به مواردی که گفته شد دقت کنید که بتوانید به راحتی محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

کابل افشان یکی از پرکاربرد ترین نوع کابل‌ها می‌باشد. از کابل افشان سبک برای اتصالات موجود در وسایل برقی استفاده می‌شود. به این صورت که قابل استفاده در ماشین‌ها و وسایل برقی می‌باشد که دو شاخه دارند و کابل به صورت دائمی به آن‌ها متصل است همچنین  در کابل‌های ورودی هم از آن استفاده می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت که از کابل‌ها برای اتصال سیستم‌های گوناگون و تنظیم کردن آن‌ها استفاده می‌شود. با خرید سیم و کابل افشان می‌توانید سیستم‌های مختلفی را به یکدیگر متصل کنید.

اگر هنگام خرید سیم و کابل افشان، به کابل افشان دقت کنید خواهید دید که بسیار منعطف است و به راحتی می‌توانید آن را خم کنید، مقاومت آن بسیار بالا است اما نسبت به سایر کابل‌ها شکنندگی آن بیشتر است.

قبل از خرید سیم و کابل افشان بهتر است بدانید که کابل افشان می‌تواند ولتاژ 300 تا 500 ولت را تحمل کند و در محل‌های خشک و نمناک می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

انواع کابل افشان

همانطور که گفته شد کابل افشان در انواع مختلفی ساخته شده است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و به صورت زیر می‌باشند:

  • کابل انعطاف پذیر سبک:

هنگام خرید سیم و کابل افشان دقت داشته باشید که این نوع کابل افشان انعطاف پذیری خیلی خوبی دارد، هادی آن از مس آنیل ساخته شده است و در انواع لوازم برقی و ماشین آلات از آن استفاده می‌شود.

آنیل کردن به فرآیندی گفته می‌شود که در آن ابتدا فلز مس را گرم  و سپس آن را سرد می‌کنند. با این کار انعطاف پذیری فلز بالا می‌رود و به راحتی می‌توان آن را خم کرد بدون اینکه بشکند.

 

کابل انعطاف پذیر سبک

  • کابل افشان قدرت:

هادی این نوع کابل هم از مس آنیل ساخته شده است، این نوع کابل از رشته‌هایی که به یکدیگر پیچیده‌اند ساخته شده است. توجه داشته باشید که از این نوع کابل افشان برای تامین انرژی در فضاهای باز، برای استفاده در نیروگاه‌ها، کانال‌های کابل کشی، برای استفاده در کاربردهای مختلف صنعتی، مراکز تولید و مصرف و هر نوع مرکزی که امکان آسیب‌های مکانیکی در آن وجود ندارد، استفاده می‌شود.

 

کابل افشان قدرت

  • کابل افشان آلومینیومی:

همانطور که از اسم آن پیداست این نوع کابل افشان از آلومینیوم ساخته شده است و قیمت آن نسبت به کابل‌های دیگر کمتر است. برای انواع سیم کشی و انتقال برق از این نوع کابل استفاده می‌شود.

پس هنگام خرید سیم و کابل افشان به نوع کابل و سیم دقت کنید و محصول مرتبط با کار خود را انتخاب کنید. برای خرید سیم و کابل افشان می‌توانید به فروشگاه اینترنتی سیمند کابل مراجعه کنید و بهترین و با کیفیت ترین محصولات را از این فروشگاه معتبر تهیه کنید.

 

کابل افشان آلومینیومی

سیم افشان

سیم افشان از مجموعه‌ای از رشته‌های هادی ساخته شده است که این رشته‌ها بسیار نازک هستند و از مس ساخته شده‌اند.

توجه داشته باشید که این سیم‌ها به یکدیگر پیچیده شده‌اند و همین موضوع باعث شده است که طول سیم افشان بلند باشد و مقاومت الکتریکی آن هم بیشتر شود زیرا مقاومت با طول سیم رابطه‌ی عکس دارد.

اگر به دنبال سیم و کابل‌هایی هستید که انعطاف بالایی دارند، خرید سیم و کابل افشان بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود زیرا هر دو دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و کاربردهای زیادی دارند.

سیم افشان در زمینه‌های مختلفی بکار می‌رود به طور مثال از سیم افشان در کارهای ساختمان سازی، صنعت، ابزارهای موسیقی و هنر، ابزارهای صوتی و تصویری و … استفاده می‌شود.

هنگام خرید سیم و کابل افشان باید به این نکته توجه داشته باشید که سیم‌های افشان در انواع مختلفی ساخته شده‌اند که به شرح زیر می‌باشند:

 

  1. سیم افشان آلومینیومی: این نوع سیم افشان از آلومینیوم ساخته شده است و در قسمت‌های زیادی از آن استفاده می‌شود. قیمت این نوع سیم افشان پایین‌تر از بقیه مدل‌ها می‌باشد.

 

  1. سیم افشان مسی: این نوع سیم افشان از فلز مس ساخته شده است و قیمت آن بیشتر از بقیه نوع‌ها می‌باشد.

سیم افشان مسی

  1. سیم افشان آلومینیومی که پوشش مسی دارد: همانطور که از اسم آن پیداست این نوع سیم از آلومینیوم ساخته شده است و بر روی آن پوشش مسی قرار گرفته است.

 

سیم‌های افشان به دلیل انعطاف پذیری و ماندگاری بالایی که دارند یکی از بهترین سیم‌های موجود در بازار هستند که کاربردهای فراوانی هم دارند.

برای خرید سیم و کابل افشان بهتر است بدانید که سیم و کابل افشان با توجه به نوع تولیدشان قیمت‌های مختلفی دارند.

 

سیم و کابل افشان به دو روش تولید می‌شوند:

  1. در این روش کابل هادی در مرکز قرار می‌گیرد و اطراف آن هم به کمک روکش و عایق پوشانده می‌شود. این نوع سیم و کابل افشان ممکن است بعد از مدتی آسیب ببینند. به این صورت که بعد از استفاده‌ی متوالی از آن‌ها و تا شدن آن ممکن است هادی درونی دچار پارگی شود.
  2. در این روش کابل‌ها مانند سیم‌هایی که به یکدیگر بافته شده‌اند ساخته می‌شوند که مقاومت کابل در این روش بسیار زیاد است و دیگر نگرانی برای پاره شدن آن وجود ندارد. قیمت سیم و کابل افشان در این روش بیشتر از روش قبلی می‌باشد اما با توجه به ماندگاری بالایی که دارد به صرفه و مناسب است.

راهنمای خرید سیم و کابل افشان

فروشگاه سیمند کابل یکی از بهترین و محبوب ترین فروشگاه‌هایی می‌باشد که در زمینه تولید تخصصی سیم و کابل فعالیت می‌کند.

ساخت این محصولات توسط کارشناسان با تجربه و ماهر انجام می‌شود و برای ساخت آن‌ها از مرغوب  ترین مواد اولیه استفاده شده است که همین موضوع باعث شده است که سیمند کابل یکی از بهترین برندهای موجود در بازار باشد که در زمینه تولید و فروش انواع سیم و کابل فعالیت می‌کند.

برای خرید سیم و کابل افشان یا هر نوع دیگری از سیم و کابل که نیاز دارید، می‌توانید به صورت حضوری به این مرکز مراجعه کنید یا اینکه به صورت اینترنتی به فروشگاه معتبر سیمند کابل مراجعه نمایید و محصول مورد نظر خود را با قیمتی مناسب و به صرفه تهیه کنید.

با خرید از فروشگاه سیمند کابل، خریدی مطمئن و راحت را تجربه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *