معرفی سیم افشان دو رشته و کاربردهای 

انواع مختلفی از کابل ها و سیم افشان در بازار وجود دارد. این تنوع باعث شده در هر حوزه کاری مانند صنعت، ساختمان سازی و… بتوان از انواع از این مدل کابل ها استفاده کرد. کابل ها از نظر اندازه، شکل و نوع طراحی تفاوت های بسیاری باهم دارند و در برخی از موارد نیز بسیار شبیه بهم هستند، سیم افشان دو رشته یکی از این نوع محصولات می باشد که کارکرد مناسبی در ارسال جریان های برقی دارد و برای برق کشی روکار بسیار مناسب و کاربردی است.

در محیط های صنعتی و یا دستگاه های الکترونیکی ارسال برق به صورت مناسب امر بسیار حیاتی است، همچنین در برق کشی ساختمان ها نیز سیم افشان دو رشته کاربرد بسیاری در حوزه روشنایی و دکوراسیون دارد و مدل های دیگر آن چون کابل افشان و سیم افشان نیز هر کدام در حوزه های کارکرد خود به عنوان پرمصرف ترین ابزار انتقال جریان برق شناخته میشوند.

سیم افشان دو رشته

سیم افشان چیست و چه کاربردی دارد؟

براساس طراحی، ابعاد و همچنین نوع طراحی، انواع مختلفی از سیم های افشان وجود دارد. به دلیل طراحی نیمه هادی این محصول، این نوع سیم ها، از تعداد زیادی رشته سیم تشکیل شده اند که در بیشتر موارد جنس آنها از مس می باشد

و البته مدل هایی نیز با آلیاژهای آلومینیوم طراحی شده است. این رشته سیم های کوچک باید براساس یک استاندارد درست در کنار روکش اصلی سیم قرار بگیرند، زیرا نبود استاندارد مناسب در این کابل ها در طولانی مدت، میتواند سبب آتش سوزی و یا برق گرفتگی وحتی بروز مشکل در انتقال جریان برق شود. سیم افشان دو رشته نیز یکی از مدل های محبوب این نوع کابل است که در کارهای ساختمانی و برق رسانی در ابعاد کوچک و متوسط کاربرد فراوانی دارد.

طراحی این محصول همانند سیم افشان می باشد، با این تفاوت که دو رشته جداگانه از سیم افشان در آن به همراه روکش های جداگانه وجود دارند که میتواند وظیفه برق رسانی را به عهده داشته باشند. استفاده از این محصول بیشتر در کلید و پریزهای خانگی و یا اتصال بخش های مختلف یک وسیله الکترونیکی کاربرد دارد. به منظور جلوگیری از ایجاد اتصال های اضافه، این کابل دارای دو رشته سیم جداگانه افشان می باشد که هر کدام از یک عایق پی وی سی استفاده می کنند.

مزایای استفاده از سیم افشان دو رشته

سیم افشان دو رشته یکی از بهترین سیم ها برای برق کشی ساختمان می باشد. شرکت سیمند کابل سالهاست در زمینه فروش انواع سیم و کابل در حال فعالیت است و با ارائه محصولات کامل و باکیفیت توانسته نیاز مشتریان خود را رفع کند.

در برق کشی ساختمان نیاز به دو سیم برای اتصال لوازم هستیم به همین منظور استفاده از دو سیم جداگانه، احتمال بروز خطا و یا مشکل را در هنگام برق کشی افزایش میدهد. اما با خرید سیم افشان دو رشته از فروشگاه سیمند کابل، می توانید از این نوع کابل که دارای دو سیم با روکش های جداگانه است، برای برق کشی ساختمان خود استفاده کنید. این نوع سیم به دلیل داشتن دو لایه عایق یک لایه کامل که دو سیم دیگر را در خود احاطه کرده است، مقاومت بیشتری در برابر ضربه و پارگی دارد و از طرفی نیز دارای انعطاف پذیری بسیار مناسبی است.

به دلیل ارتباط حداکثری هادی در برق کشی، سیم افشان می تواند یکی از انتخاب های بسیار موثر باشد. این نوع سیم ها را می توان به صورت روکار یا توکار استفاده کرده و برای برق کشی در محیط های صنعتی و یا اداره استفاده میشوند.

سیم افشان دو رشته

استانداردهای هر نوع سیم براساس ساختار و طراحی آن کاملا متفاوت است و شرکت های مختلف در تلاش هستند تا با ایجاد تنوع در ابعاد و اندازه های آن، کاربردهای مختلفی را پوشش دهند. البته تنها استاندارد طراحی هادی در سیم افشان مهم نیست، بلکه نوع پوشش آن نیز بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال در محیط های بسیار گرم و یا استفاده در سیستم های ضد حریق، باید از انواع ضد حریق آن استفاده نمود که مقاومت بسیار بیشتری نسبت به گرما دارند و در هنگام بروز آتش سوزی، مانع از قطع جریان برق می شوند.

تفاوت سیم افشان با سیم مفتولی

در اصل سیم های مفتولی به گونه ای طراحی شده اند که یک هادی بزرگ در مرکز قرار گرفته است و در اطراف آن عایق وجود دارد. در گذشته از این سیم برای کارهای دیگری نیز همچون ساخت و ساز استفاده می شد و به دلیل داشتن انعطاف پذیری بسیار کم، حتی در صنعت آرماتوربندی نیز کاربرد داشته است.

اما سیم های افشان از بهم پیوستن تعداد زیادی هادی ریز ایجاد شده است که تماما درون یک نوع عایق از نوع PVC قرار گرفته اند. استانداردهای طراحی این دو باهم متفاوت است و به منظور شناسایی یک کابل استاندارد باید برخی از موارد را در سیم افشان دو رشته در نظر گرفت.

در هنگام خرید انواع سیم افشان دو رشته باید به حک شدن عنوان ISIRI حتما دقت کنید. از طرفی نیز این نوع سیم ها باید دارای یک عایق مناسب و با قطر استاندارد باشند، برای بررسی قطر عایق و هادی های آن، کافی است با استفاده از سیم لخت کن یک بخش از آن را برش داده و با یک میکرومتر قطر آن را اندازه گیری کنید. همچنین تعداد رشته سیم های سیم و کابل افشان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و باید آنها را نیز بررسی کنید، زیرا هر چه این تعداد بیشتر باشد و به استاندارد نزدیک باشد، احتمال بروز افزایش گرما به مرور زمان و از بین رفتن عایق نیز کاهش پیدا می کند.

دلیل تفاوت قیمت چیست؟

همانطور که میدانید، این نوع سیم ها از انواع مختلفی از عایق ها و همچنین هادی ها ساخته شده اند و این عامل اصلی تعیین قیمت آنها می باشد. در بیشتر موارد جنس عایق های این محصول از نوع PVC است، اما به مرور زمان و با افزایش کاربرد این محصول، سیم افشان نیز دارای اندازه و ابعاد مختلفی شد و به دلیل کاربردهای دیگر آن، عایق های مقاوم تری نیز برای آن در نظر گرفته اند، به همین دلیل این نوع سیم هم حال از نظر عایق با مدل های دیگر خود تفاوت های بسیاری دارد.

جنس بیشتر هادی سیم افشان دو رشته از نوع مس می باشد، اما در مدل های دیگری که در بازار وجود دارد و حتی در بخش های صنعتی نیز استفاده می شود، از جنس آلیاژ آلومینومی نیز چندین مدل سیم افشان در بازار وجود دارد که تفاوت قیمت بسیاری را برای کابل ها ایجاد می کند.

یکی دیگر از موارد مهم در تعیین قیمت سیم افشان دو رشته، ابعاد و تعداد هادی های هر رشته سیم است. با این حالت هرچه تعداد هادی های یک رشته سیم بیشتر باشد و از طرفی نیز ابعاد آن بزرگتر باشد، این نوع سیم ها قیمت بیشتری دارند و برای کارهای بسیار بزرگتر و صنعتی و حتی اتصال کانال های زیرزمینی استفاده می شوند.

سیم های افشان دارای توان ولتاژ خاصی هستند و در مدل های 300 تا 500 ولت و 450 تا 700 ولت در بازار وجود دارند که بسته به کارکرد و اندازه ولتاژ دارای ابعاد و استانداردهای مخصوص به خود می باشند و برای انتخاب مناسب یک سیم افشان از بین محصولات متنوع باید از افراد متخصص در این حوزه مشورت بگیرید، زیرا انتخاب کابل مناسب عامل موثری بر ارسال بهتر و ایمن جریان برق است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *