کابل موتور جوش

کابل موتور جوش، یکی از انواع کابل های موجود در بازار بوده که دارای ویژگی ها، مشخصات و ساختارهای مختلف است. استفاده از این کابل ها بسیار گسترده بوده و به واسطه ویژگی هایی که دارد، می توانید شاهد کاربردهای گوناگونی باشید. عوامل متعددی وجود دارند که بر روی افزایش یا کاهش قیمت ها تاثیر خود را می گذارند.

به طور کلی آن دسته از افرادی که به دنبال خرید سیم و کابل هستند، باید حتما به قیمت های مربوطه توجه خودشان را معطوف کنند. در این مطلب از فروشگاه سیمند کابل ضمن بررسی مشخصات این کابل، قصد داریم تا اطلاعاتی را درباره عوامل موثر بر روی قیمت نهایی نیز با شما به اشتراک بگذاریم؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کابل موتور جوش

مشخصات، ویژگی ها و ساختاری که باید درباره کابل موتور جوش بدانید

یکی از بخش های بسیار مهم و حائز اهمیت در رابطه با این موضوع مشخصاتی هستند که می توانید از این کابل ها شاهد باشید. در واقع بر اساس همین مشخصات و ویژگی ها است که شما می توانید دست به یک خرید موفقیت آمیز بزنید. این کابل ها تشکیل شده از یک رسانای استاندارد هستند. اندازه این رساناها می تواند متغیر باشد. به طور کلی اندازه آن ها در بازه ای بین 8 AWG تا 500 Kcmil قرار گرفته شده است.

همچنین در تولید این کابل ها از یک لایه بهره برده می شود. این لایه ها از جنس عایق حرارتی نئوپرن هستند. در واقع می توانیم اینطور بیان کنیم که وجود این عایق ها بسیار اهمیت دارد و می توانند مزایای گوناگونی را از خود به نمایش بگذارند. به عنوان مثال زمانی که کابل های موتور جوش توسط یک لایه بسیار باکیفیت عایق شده باشند، می توانند دماهای بسیار بالا را تحمل کنند. میزان مقاومت حرارتی که می توانید از این کابل ها شاهد باشید در بازه 90 تا 150 درجه سانتی گراد بوده که بسیار چشمگیر است.

 

کابل جوش یک ترموست است

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کابل ها به صورت ترموست هستند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که منظور از ترموست بودن چیست. ترموست که تحت عنوان ترموپلاستیک نیز از آن یاد می شود، می تواند در برابر پاشیدگی های جوش از خود مقاومت بالایی را نشان دهد و تحمل بیشتری را داشته باشد.

همچنین لازم به ذکر است که اکثر کابل موتور جوش از نرخ 600 ولت برخوردار هستند. البته می توان این نرخ را تا 100 درجه نیز افزایش داد. این کابل ها با عناوین و القاب مختلفی به شهرت رسیده اند. انعطاف پذیری و دوام بالا دو مورد از مهم ترین پارامترهایی به حساب می آیند که می توانید در این کابل ها مشاهده کنید.

کابل موتور جوش

چه کاربردهایی را می توانید از کابل های موتور جوش شاهد باشید؟

این کابل ها به دلیل ویژگی هایی که دارند، دارای کاربردهای متنوعی نیز هستند. همانطور که از نام این محصول مشخص است، اصلی ترین کاربرد آن به بخش جوشکاری بر می گردد. برای اینکه بتوانید کیفیت جوشکاری را افزایش دهید، باید از بهترین کابل ها بهره ببرید. از آنجایی که در فرایند جوشکاری شاهد مصرف بالای برق خواهید بود، از این رو باید از کابل هایی استفاده کنید که کمترین میزان تولید برق را دارند.

صنایع بسیار زیادی وجود دارند که به حضور این کابل ها نیازمند هستند. برای اینکه بتوان انواع تجهیزات را که از جنس سرامیک، کامپوزیت و پلیمر هستند به یک دیگر متصل کرد، می توان از این کابل ها بهره برد. صنایعی همچون کشتی سازی، اتومبیل سازی، حمل و نقل و نوار نقاله بیشترین بهره را از کابل موتور جوش می برند. هر کدام از این صنایع بر اساس نیازی که دارند، می توانند نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنند؛ البته این افراد در همین راستا باید به موارد گوناگونی توجه داشته باشند که قیمت نمونه ای از آن ها است. در ادامه به بررسی عوامل تاثیرگذار خواهیم پرداخت؛ همراه ما باشید.

 

چه چیزهایی بر روی قیمت کابل های موتور جوش تاثیرگذار هستند

از اصلی ترین مولفه های تاثیرگذار بر روی خرید یک محصول، قیمت آن است و این مطلب در رابطه با کابل موتور جوش نیز صادق است. به طور کلی عوامل و پارامترهای گوناگونی دست به دست هم داده اند تا بتوانند تاثیرگذاری خود را بر روی این کابل ها اعمال کنند؛ به همین علت شما پیش از خرید باید به آن ها توجه داشته باشید.

 

  1. مشخصات و جنسی که کابل ها دارند

مشخصات و جنسی که این کابل ها به خود اختصاص داده اند، اصلی ترین عواملی به شمار می روند که باعث کاهش یا افزایش قیمت ها می شوند. کابل های جوش می توانند از دو جنس مس و آلومینیوم ساخته شوند. کابل هایی که از مس ساخته شده اند، به نسبت قیمت بالاتری دارند؛ چرا که می توانند ویژگی های بهتری را از خود به نمایش بگذارند. سیم جوش های مسی دارای مقاومت کمتری هستند. از این رو نسبت به سیم جوش های آلومینیوم بازده بیشتری را با خود به همراه دارند.

  1. قطر سطح مقطع کابل

قطر سطح مقطع کابل یکی دیگر از عواملی به حساب می آید که می تواند به صورت مستقیم بر روی قیمت این کابل ها اثر خود را بگذارد. هر چقدر قطرها افزایش پیدا کنند، قیمت ها نیز روند صعودی خود را طی می کنند.

  1. کیفیت کابل موتور جوش

عامل دیگری که می توانیم برای شما نام ببریم، کیفیت این محصولات است. کیفیت سیم جوش ها بر روی دیگر موارد نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت. به عنوان مثال باعث می شود تا سیم ها مصرف برق کمتری را از خود به ثبت برسانند؛ همچنین از دوام بیشتری بهره مند شوند. زمانی که کابلی با کیفیت بالا تهیه کنید، می توانید امنیت جانی خود را نیز تا حدودی تضمین کنید. به عنوان یک پیشنهاد باید به شما بگوییم که بهتر است کابل هایی را انتخاب کنید که از نظر اندازه کوتاه باشند؛ چرا که این امر باعث خواهد شد تا محصول علاوه بر قیمت پایین تر، دارای مصرف برق کمتر نیز باشد.

کابل موتور جوش

خرید کابل موتور جوش

اگر به دنبال خرید انواع کابل موتور جوش هستید، می توانید از فروشگاه های مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند، استفاده کنید. از جمله بهترین فروشگاه هایی که توانسته است اعتبار بالایی را برای خود رقم بزند، فروشگاه سیم و کابل است. این مجموعه در زمینه فروش سیم و کابل در حال فعالیت بوده و بهترین محصولات را روانه بازار می کند.

به عنوان مثال اگر به دنبال کابل فشان و سیم افشان هستید، سیمند کابل همراه شما خواهد بود. این مجموعه سال هاست که در زمینه فروش سیم و کابل در حال فعالیت بوده و شما می توانید با خیالی راحت نسبت به خرید اقدامات لازم را به انجام برسانید. همچنین قیمت های در نظر گرفته شده، کاملا منصفانه و مقرون به صرفه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از راه های ارتباطی که در سایت درج شده اند، استفاده کنید.

کابل موتور جوش

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات را پیرامون کابل موتور جوش در اختیار شما قرار دهیم. این کابل ها در اندازه ها و ابعاد مختلف تولید می شوند و همین موضوع باعث خواهد شد تا شاهد تفاوت در قیمت ها باشید. در این مطلب به بررسی مهم ترین پارامترهای تاثیرگذار بر روی قیمت پرداختیم. همچنین در کنار آن مشخصات و ویژگی هایی را بیان کردیم که می توانید از این کابل ها شاهد باشید. انعطاف پذیری بسیار بالا و همچنین با دوام بودن، از جمله ویژگی های برتری به حساب می آیند که می توانید از این محصولات مشاهده کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *