سیم جنگی برق چیست ؟

یکی از دسته بندی های کابل های مخابراتی سیم جنگی برق می باشد. این نمونه سیم را به نام سیم دوبل هوایی نیز می‌ شناسند. یکی از مهمترین ویژگی‌ های سیم های جنگی این است که روکش مقاومی دارند. روکش مقاوم آنها در برابر عوامل فیزیکی و همچنین دیگر عوامل کیفیت بی نظیری از خود نشان می دهند. خاصیت ضد شنودی که از سیم های جنگی برق دریافت می‌ شود به عنوان ویژگی‌ های مهم این سیم ها معرفی می گردد. یکی از مواردی که در مورد این نمونه سیم های برق باید بدانید این است که در گذشته از آنها برای جنگ ها استفاده می کردند. به همین دلیل نام این سیم را به عنوان سیم جنگی می شناسند.

 

کاربرد سیک جنگی برق

 برای اینکه از سیم برق جنگی استفاده کنید باید به خوبی در مورد کاربردهای این سیم اطلاعات بیشتری داشته باشید. از سیم های جنگی جهت توسعه دادن کابل ها در پست های تلفن و همچنین ترمینال های تلفن به ساختمان هایی که از تلفن استفاده می‌ کنند بهره‌ برداری می ‌شود. این محصول به عنوان یکی از سیم های تلفن مهاردار شناخته می شود که دارای رسانایی بالا می باشد و کاربرد زیادی دارد. برای انتقال دادن بهتر دیتا این نمونه سیم ها را مورد استفاده قرار می‌ دهند.

 جنس هر یک از سیم های برق از مفتول مس آنیل شده می باشد که قطر سایزهای هر یک از آنها با یکدیگر فرق می کند. بر همین اساس شما می توانید هر یک از سایز بندی های این سیم ‌ها را برای بخش های گوناگون خریداری کنید. کابل های مهاردار را به دو صورت مخابراتی و هوایی روی تیر برق ها مورد استفاده قرار می‌ دهند. این کابل ها وظیفه اصلی شان ارسال اطلاعات مخابراتی می باشد. ارسال اطلاعات مخابراتی را به بهترین نحو ممکن و در کمترین بازه زمانی انجام می دهند.

سیم جنگی برق از ۷ قسمت که دارای جنس و کاربرد متفاوت می باشند تشکیل می گردد. به طور معمول این نمونه سیم ها را در مناطق کوهستانی و همچنین مناطق بین راهی استفاده می کنند. در برابر رطوبت این نمونه سیم ها مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. به همین دلیل کاربرد آنها روز به روز افزایش می ‌یابد.

ساختار سیم های برق جنگی

برای خرید سیم جنگی برق باید به خوبی در مورد ساختار این سیم‌ ها اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید. اینکه بدانید ساختار هر یک از سیم ها به چه شکل است کمک می ‌کند تا از آنها بهره برداری مناسبی دریافت کنید. برخی از نکاتی که مربوط به ساختار سیم های جنگی برق می باشد عبارت است از :

  1.  رشته درون مغزی سیم

 مهمترین و اصلی ترین قسمت سیم های جنگی رشته سیم های درون مغذی آنها به شمار می‌ رود. هر یک از رشته سیم های درون مغزی ای سیم جنگی از جنس مس می‌ باشد. از آنجایی که مس دارای رسانندگی بالایی است در این سیم ها به کار گرفته می شود. تعداد سیم های رسانای این نمونه کابل ها به ۲۰۰ واحد ۲ تایی تقسیم بندی می گردد. هر یک از ۲۰۰ واحد دوتایی شامل رشته مس های با کیفیت می‌ شود.

  1. عایق سیم های جنگی

 قسمت های عایق هر یک از سیم های هادی که از جنس پلاستیک تولید می گردد دارای جفت عایق مجزا می باشد. این ویژگی سیم های جنگی مهمترین ویژگی آنها شناخته می شود. عایق مانع اتصال زوج رشته هادی می گردد. به همین دلیل کاربرد آن نسبت به دیگر سیم ها بیشتر است.

  1. روکش پلی استر سیم

 روکش پلی استر که روی تمامی سیم های جنگی قرار گرفته شده است به عنوان یکی دیگر از ویژگی ها و ساختارهای این سیم شناخته می ‌شود. روکش پلی استر که روی سیم های جنگی مورد استفاده قرار گرفته، موجب می شود که سیم ها در برابر رطوبت مقاومت زیادی از خود نشان دهند.

  1. روکش آلومینیوم سیم های جنگی

 روکش آلومینیوم یکی دیگر از روکش هایی است که روی سیم جنگی مورد استفاده قرار گرفته است. قطر هر یک از روکش های آلومینیوم که روی این سیم به کار گرفته شده ۲۰۰ میکرومتر می باشد. سیم های فولادی گالوانیزه نیز مقاومت بالایی را به این نمونه سیم برق ارائه داده ‌اند. در واقع سیم جنگی دارای سیم های فولادی گالوانیزه می باشد که اهم آن را بالاتر برده است.

  1. روکش خارجی

 خارجی ترین روکشی که روی سیم های جنگی کشیده می ‌شود رسانای بالایی دارد. این روکش دارای گالوانیزه است که همین ویژگی کمک می کند عایق بندی سیم به بهترین نحو ممکن انجام شود.

سیم جنگی برق

خرید انواع سیم جنگی برق

سیم های جنگی در انواع متفاوتی تولید می گردند. بر همین اساس شما برای خرید سیم جنگی برق باید انواع آنها را بشناسید. هر یک از انواع سیم های جنگی برق ساختار متفاوتی نیز دارند. سیم های دوبل مهاردار و سیم های بدون مهار از جمله سیم های جنگی مهمی هستند که در بازار وجود دارند که هر یک از آنها دارای ویژگی خاصی می باشند. برای انتخاب هر یک از انواع سیم های جنگی برق باید با کارشناسانی که در زمینه فروش این سیم ها تخصص دارند مشورت کنید. آنها به خوبی کاربرد و کارایی هر یک از سیم ها را می شناسند و به همین دلیل شما را می توانند به خوبی راهنمایی کنند.

ساختار سیم های برق مهاردار

 ساختار سیم های جنگی مهاردار با سیم های جنگی بدون مهار فرق می کند. سیم جنگی برق مهاردار از دو رشته سیم و همچنین یک رشته فولاد تشکیل شده است. رشته فولاد به کار گرفته شده برای این سیم به عنوان مهار نگهدارنده شناخته می‌ شود. بر همین اساس در سیم کشی های هوایی تلفن از این نمونه سیم ها استفاده می شود. جهت مهار کردن وزن سیم در قسمت هایی که طول بلند دارند از رشته فولادی استفاده می گردد. به طور معمول بسته به کاربردی که این سیم ها دارند قطر آنها متفاوت می باشد.

 در سایزهای ۰۶ و ۰۹ میلی متر سیم جنگی را تولید می کنند. روکش سیم های مهاردار تشکیل شده از یک عایق پلی اتیلن اکسترودر می باشد .ظرفیت کشش بالای سیم های جنگی برق مهاردار یکی از مهمترین مشخصات آنها به شمار می‌ رود. سیم های مهار رسانایی فوق ‌العاده‌ای دارند و بدنه شان مقاوم است. به همین دلیل در هر شرایطی شما می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید. محافظت سیم ها در برابر رطوبت یکی از دیگر مشخصات آنها به شمار می ‌رود.

 

کاربرد سیم جنگی برق دوبل مهاردار هوایی

 کاربرد سیم های جنگی دوبل مهاردار هوایی از مواردی است که باید شما به خوبی آن را بشناسید. به طور معمول زمان سفر در جاده شما تیر برق ها را مشاهده می ‌کنید که روی آنها سیم برق های بزرگ قرار گرفته است. پرسشی که در ذهن همه افراد ایجاد می‌ شود این است که کابل های تیر برق چه نوعی می باشند. کابل های تیر برق، سیم های هوایی مهاردار می باشند که در سیستم های مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرند. سیم های جنگی مهاردار هوایی باید روی انواع تیرهای چراغ برق کشیده شوند. در مناطق کوهستانی و همچنین شرایط آب و هوایی متفاوت این نمونه سیم ها مقاومت زیادی دارند و قابل استفاده می باشند. سیم های جنگی دوبل مهاردار می توانند ۷۰ درجه گرما را تحمل کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *