کابل های فشار قوی روغنی

کابل های فشار قوی روغنی به دو نوع می باشند که عبارتند از :

کابل روغنی با فشار کم

در این نوع کابل ، عایق کاغذی کابل به روغن رقیق آغشته است که روغن اضافی در هنگام گرم شدن کابل از راه مجرای طولی کابل وارد ظرف انبساط می گردد ( این ظرف در انتهای کابل قرار داد ) و دارای بالشتک های هوایی می باشد

که با ورود روغن به داخل ظرف ، جمع شده و سبب بالا رفتن فشار روغن داخل ظرف می گردد و پس از خنک شدن کابل و کاهش فشار داخل کابل بعلت آنکه روغن داخل ظرف نسبت به داخل کابل دارای فشار بیشتری می باشد

به داخل کابل جریان می یابد که این عمل ( رفت و برگشت روغن به داخل ظرف و کابل ) در اثر گرم و سرد شدن کابل دائما” ادامه خواهد داشت و مانع از بوجود آمدن حفره در کابل می گردد که این یکی از خصوصیات و مزایای مهم این نوع از کابل های می باشد  بصورتیکه این نوع کابل در برابر تغییرات درجه حرارت دارای استقامت و پایداری می باشد .

تعداد منابع انبساط روغن در این نوع از کابل ها به عوامل زیر بستگی دارد:

  • طول کابل
  • سطح مقطع کانال روغن
  • درجه غلظت روغن
  • باردهی کابل

بطور معمول برای هر 2000 کتر کابل روغنی یک ظرف انبساط در نظر گرفته می شود .

و برای آنکه فشار روغن داخل کابل در تمامی طول کابل تابت بماند از مفصل یا موف های مخصوص فشار شکن بهره گرفته می شود .

 کابل روغنی با فشار زیاد

در این نوع کابل ، هریک از رشته ها همانند کابل کم روغن توسط کاغذ آغشته به روغن غلیظ عایق می گردد که در این راستا برای جلوگیری از خارج شدن روغن و نیز ورود رطوبت به داخل کابل ، هریک از کلاف ها را با نوار مسی و نوار نایلونی می پیچانند .

البته جهت جلوگیری از زخمی شدن کابل در هنگام عبور آن از داخل لوله فولادی ، آنها را توسط یک نوار غیر مغناطیسی با فاصله زیاد مارپیچی می نمایند که در خاتمه هوای داخل لوله فولادی را تخلیه و با روغن پر می نمایند .

این نوع کابل در اثر عبور جریان گرم می شود که باعث منبسط شدن روغن داخل لوله و افزایش فشار روغن می گردد . با افزایش فشار دریچه فشار سنج باز شده و روغن به داخل منبع انبساط جریان می یابد و به هنگام سرد شدن کابل روغن توسط یک پمپ مخصوص بصورت هودکار به داخل کابل پمپاژ می گردد .

کابل های فشار قوی روغنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *