تاریخچه کابلهای swrcable قسمت دوم

تاریخچه کابلهای swrcable : در فاز اول همکاری کارگروهی مشترک تشکیل شد و با انتقال مشکلات شرکت های آبفا و آبفار به صورت مبسوط شروع به فعالیت نمود .  پس از گذشت چندماه از آغاز این بررسی ها ، اولین نسل از کابلهای SWR به صورت آزمایشی تولید و جهت انجام تحقیقات میدانی به شکل پایلوت در یکی از چهاه های آب شرب استان فارس نصب و به صورت دوره ای رفتارهای کابل مورد بررسی و ثبت و ضبط قرار گرفت . با انتقال داده های حاصل از این بررسی جامع به تیم مهندسی و تحقیق و توسعه سیمند کابل ، کار تحقیقاتی در حوزه های آزمایشگاهی و میدانی رسما کلید خورد .

کابل های SWR
نسل اول


پس از بررسی های گسترده آزمایشگاهی و میدانی و تولید بعضی از اقلام کابل به درخواست شرکت آبفار شیراز که طی مناقصه ای که برگزار شده بود رسما کار تولید کابل های SWR آغاز گردید و بیش از ده هزار متر به ارزش تقریبی پانزده میلیون ریال از این نوع کابلها تولید و جهت ارسال به پروژه های آب رسانی استان فارس آماده سازی گردید .  اما پیش از حمل محصولات ، گزارشی مبنی بر پایین بودن مقاومت عایقی در کابل چاهی که قبلا به صورت آزمایشی پایلوت شده بود به شرکت سیمند کابل ارسال شد که تمامی معادلات را بر هم زد و در نتیجه با انجام جلسه ای فوری در محل شرکت از ارسال ارسال محصول تولید شده ممانعت بعمل آمد و گزارش ایرادات جهت بررسی جامع تربه کارگروه تشکیل شده ارائه گردید  .

 

کابل های SWR

بررسی مشکلات نسل اول
نخستین آزمایشگاه پیشرفته در حوزه کابل های قابل استفاده در چاه آب


با ارسال نمونه هایی از کلیه محصولات تولیدی به آزمایشگاه سیمند کابل ( که می توان این آزمایشگاه را به دلیل شبیه سازی اقلیم های مختلف کشور ازجمله مناطق گرم سیر ، سرد سیر و آبهای مختلف از قبیل آب کلر دار ، آب مقطر ، آب دریا ، روغن ، نفت سیاه و … نخستین و مجهزترین آزمایشگاه کابل در حوزه آبی کشور دانست ) کار تحقیقاتی بر روی این نمونه ها آغاز شد .

 

 

 

کابل های SWR


تحقیقات آزمایشگاهی نسل اول



با ارسال نمونه های نسل اول کابل های SWR و شروع تحقیقات گسترده و ارسال نتایج آن به کارگروه تشکیل شده در نهایت تصمیم بر آن شد که از ارسال این محصولات تا زمان رفع مشکلات موجود به محل پروژه های شرکت آبفار استان فارس جلوگیری شود . ولی متاسفانه علیرغم تلاش ها و زحمات مهندسان و متخصصان شرکت امکان اصلاح محصولات تولید شده فراهم نگردید و در نهایت تصمیم کارگروه بر آن شد که این کابلها به عنوان محصولات نامنطبق شناسایی شده و پس از بازطراحی محصولات و تولید کابل هایی با مقاومت عایقی لازم ، نیاز پروژه های آب رسانی تامین گردد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *