ویژگی کابل های مورد استفاده در چاه آب شرب

ویژگی کابل های مورد استفاده در چاه آب شرب

بخش اول – فلزات سنگین پلیمر
فلزات سنگین در آب آشامیدنی می توانند اثرات مخربی بر سلامتی انسان داشته باشند. از جمله این اثرات کاهش رشد اندامها، سرطان، اختلال در سیستم عصبی بدن، اختلال در سیستم دفاعی بدن و در موارد حاد می تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد.
برخی از فلزات نظیر جیوه و سرب، احتمال ابتلا به سندرم “خود ایمنی” را افزایش می دهند که در اثر آن سیستم دفاعی برخی از سلولها و ملکولهای بدن را بیگانه تلقی کرده و به آنها حمله می کند و عوارضی همچون روماتیسم قلبی، امراض کلیوی، ناراحتی های عصبی و اختلال در سیستم گردش خون را باعث می شود.
بیشترین و خطرناک ترین آثار مسمویت به وسیله فلزات سنگین، در مراحل رشد و نمو انسان حادث می شود.

رشد سریع سیستم های بدن در جنین و نوزاد انسان و کودکان خردسال، در این اثر پذیری بسیار حائز اهمیت است. وجودفلزات سنگین در آب آشامیدنی نوزادان شیرخوارمی تواند باعث کندذهنی و اختلال در یادگیری،‌ اختلال در حافظه، آسیب دیدن سیستم عصبی و اختلالات حرکتی نظیر تشنج و یا بیش فعالی آنها شود.
به همین دلیل میزان فلزات سنگین موجود در پلیمر کابل های مورد استفاده در چاه های آب شرب و انتشار آن به داخل محیط آبی در طول دوره بهره برداری باید بسیار ناچیز و کاملا” منطبق با استاندارد ملی ایران به شماره 1053 با عنوان “ آب آشامیدنی – ویژگی های فیزیکی و شیمیائی ” باشد .

به نحوی که استفاده از این کابل ها در صنعت آب شرب هیچگونه مشکل برای سلامتی مصرف کنندگان ایجاد نخواهد کرد .

ویژگی کابل های مورد استفاده در چاه آب شرب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *