اجزاء لامپ های رشته دار

 

شیشه یا حباب لامپ
شیشه یا حباب لامپ های رشته دار به شکل های گوناگون ساخته می شوند . از این نوع اشکال می توان به نوع ساده ، گلابی شکل ، کروی ، لوله ای ، لامپ با حباب منعکس کننده و لامپ با حباب منعکس کننده سهمی شکل اشاره نمود .
حباب اغلب لامپ ها از شیشه معمولی ساخته می شود ولی شیشه لامپ های با توان بالا و لامپ هایی که در معرض باران و برف قرار می گیرند از شیشه سخت که مقاومت کافی دارد ساخته می شود . داخل شیشه را از سیلیس می پوشانند که سبب کاهش چشم زدگی گردد .
لامپ های رنگی را با رنگ زدن سطح داخلی یا خارجی شیشه می سازند .

شیشه یا حباب لامپ
شیشه یا حباب لامپ

سرپیچ لامپ

سرپیچ لامپ ها به صورت پیچی یا میخی ساخته می شود . در سرپیچ پیچی که به سرپیچ ادیسون هم معروف است لامپ با پیچ دادن به ساکت گیرنده متصل می گردد . لامپ ها با سرپیچ های میخی با قرار گرفتن دو زائده به شکل پیچ در شیارهای مخصوص به ساکت گیرنده متصل می شود .
اتصال الکتریکی لامپ به خارج و حمل وزن لامپ توسط سرپیچ انجام می شود . سرپیچ های پیچی به علت استحکام بیشتر و اتصال الکتریکی بهتری که ایجاد می کنند مناسب تر هستند . سرپیچ های میخی در مواردی به کار گرفته می شوند که لازم باشد تعویض لامپ ها با سرعت انجام گردد . در لامپ های اتومبیل ها از اینگونه سرپیچ ها استفاده می گردد .

 

سرپیچ لامپ
سرپیچ لامپ

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *