بهترین برند سیم و کابل

 

امروزه در بازار مبادلات سیم و کابل همانند تمامی سایر بازارها نام برند بسیار به گوش می آید . نامی که در پس آن بسیاری از ویژگی ها از جمله کیفیت و خدمات هر محصول نهفته است .

از دیدگاه  تجاری برندها دارای علایم تجاری هستند . این علایم تجاری مانع از استفاده دیگران از برند می گردد . در حقیقت برند بخشی از هویت سازمان را تشکیل می دهد و جزو دارائی های نامشهود هر سازمان است . اما به صورت عام برند نام و یا نشانی است که مشخص کننده محصولی خاص و یا تولید کننده منحصر بفرد بوده که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می گردد .

اما با وجود برندهای مختلف سیم و کابل در بازار چگونه بایستی بهترین آنها را تشخیص داد و اصولا” بهترین برند سیم و کابل کدام است ؟

متاسفانه در شرایط امروز اقتصاد و فقدان نظارت های کیفی بر محصولات سیم و کابل در بازار محصولات با برندهای گوناگون و گاها” تقلبی بسیاری به چشم می خورد به نحوی که بخشی از آنها با تقلید از نام های تجاری معروف و به عبارتی تقلب از آنها ساخته و عرضه گردیده اند .

 

اما مصرف کنندگان در این آشفته بازار با در نظر گرفتن برخی از پارمترهای مهم می توانند به راحتی بهترین برند های سیم و کابل را تشخیص دهند . در این مقوله به برخی از این پارامترها اشاره می گردد .

استانداردهای تولید

سیم و کابل برق جزو محصولات با استاندارد اجباری می باشد . این بدان معنا است که تولید این گونه از محصولات حتما” می بایستی بر اساس الزامات یکی از استاندارد های ملی بوده و ویژگی های آن با این الزامات انطباق داشته باشد . هر تولید کننده با اخذ پروانه استاندارد مجوز کاربرد علامت آن استاندارد را برای رده ای از محصولات خود اخذ می نماید و این پروانه واجد یک شماره ده رقمی بوده که با داشتن آن به راحتی می توان اصالت و صحت ادعای سازنده را راستی آزمایی نمود .

مواد اولیه مرغوب

تمامی سیم و کابل ها فارغ از نوع و ولتاژ کاری آنها شامل هادی عمدتا” مس و عایق و روکش از جنس پلیمرهای مختلف می باشند . بدون شک کیفیت مواد اولیه تاثیر بسزایی در کیفیت سیم و کابل تولیدی خواهد داشت . بررسی ویژگی مواد اولیه به راحتی توسط مصرف کننده امکان پذیر نبوده و نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی می باشد اما وجود استانداردهای لازم خود موید کیفیت مواد اولیه مصرفی می باشد همچنین صحت کارکرد سیم و کابل در شرایط بهره برداری حاکی از مرغوبیت مواد اولیه می باشد .

امروزه متاسفانه برخی از تولید کنندگان سودجو با هدف کاهش قیمت اقدام به مصرف مواد اولیه نامرغوب از جمله مفتول های CCAM در هادی ، استفاده از روغن های نرم کننده نامرغوب در پلیمر ها و …  می نمایند . در این شرایط منطقی به نظر می رسد که جهت تهیه محصولات سیم و کابل به دفاتر فروش رسمی شرکت های معتبر مراجعه نمود .

خدمات پس از فروش

بسیاری از تولید کنندگان بدلیل اطمینان از کیفیت محصول تولیدی خود اقدام به ارائه گارانتی یا وارانتی جهت محصولات می نمایند . هرچند این امر در کشور ما در خصوص محصولاتی چون سیم و کابل بدلیل نوع مصرف و وجود جریان برق  گارانتی ارائه نمی نمایند اما برخی از تولید کنندگان داخلی با توجه به کیفیت بالای محصولات تخصصی خود نسبت به ارائه گارانتی اقدام نموده اند که از جمله آنها می توان به سیمند کابل اشاره نمود .

خرید مستقیم از تولید کننده

در حال حاضر و پس از بررسی مواردی از جمله وجود استاندارد و … بهترین روش تهیه برند مرغوب سیم و کابل خرید مستقیم از تولید کننده بدون واسطه می باشد . بسیاری از شرکت های تولیدی سیم و کابل معتبر از جمله سیمند کابل دفاتر فروش رسمی دایر نموده اند . بدون شک خرید مستقیم از تولید کننده مشکلات ناشی از حضور افراد سودجو را در بازار برطرف خواهد نمود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *