ساختار عمومي كابل هاي فشار متوسط (تك رشته و سه رشته)

ساختار عمومی كابل های فشار متوسط : در گذشته عایق اکثر این نوع از کابل ها کاغذ آغشته به روغن انتخاب می گردید  بطوریکه ابتدا سیمها با نوارهای کاغذی پوشانده و بعد به نوعی از روغن معدنی غلیظ آغشته می گردند در نتیجه به این کابل ها کابل های کم روغن اطلاق می گردید .

نکته اینکه پیش از آنی که کاغذ این نوع کابل را به روغن آغشته نمایند ، سیمهای عایق شده را در حرارت زیاد و در خلاء با دقت فراوان خشک نموده و در همین حالت سیم مورد نظر را از داخل منبع روغن ( با درجه حرارت حدود 120 درجه سانتیگراد ) عبور می دهند که در نتیجه این فرآیند روغن کاملا” داخل کاغذ فوق نفوذ کرده و تمامی منافذ آن را پی می نماید . البته برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل کابل ، سیم عایق شده را با غلاف فلزی می پوشانند که این امر دلیل بستن دو انتهای کابل با شرکابل مخصوص می باشد .

ساختار عمومی كابل های فشار متوسط

در برخی از کابل ها نیز به جای غلاف سربی از غلاف آلومینیومی بدون درز استفاده می گردید . امروزه تغییراتی در مواد مودر استفاده اینگونه کابل ها ایجاد گردیده است بصورتیکه ساختار عمومی کابل های فشار متوسط به شرح زیر می باشد :

1- هادي

2- نيمه هادي روي هادي (نيمه هادي داخلي)

3- عايق

4- نيمه هادي روي عايق (نيمه هادي خارجي)

5- نوار نيمه هادي

6- اسكرين (شيلد)

7- نوار PP  يا مايلار و (PVC)

8- فیلر

9- بدينگ

10- غلاف سرب

11- نوار آلومینیوم با پوشش پلیمری

12- الیاف سد کننده آب

13- آرمور

14- روكش

15- پودر گرافیت

ساختار عمومي كابل هاي فشار متوسط ساختار عمومي كابل هاي فشار متوسط  ساختار عمومي كابل هاي فشار متوسط  ساختار عمومي كابل هاي فشار متوسط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *