کابل های آرموردار ( کابل های زره دار یا کابل های مسلح )

 

کابلی را که در ساختار یا اجزای تشکیل دهنده آن لایه یا بخشی با هدف افزایش استحکام مکانیکی به کار رفته باشد، می توان زره دار و مسلح نامید. این لایه می تواند به شکل مفتول (سیم) یا نوار از جنس فولاد گالوانیزه، آلومینیوم و موارد مشابه دیگر باشد. این جزء در کابل از آن در برابر تنش ها، ضرب دیدگی و فشارهای مکانیکی خارجی محافظت می کند. به بیان دیگر کابل زره دار قابلیت نصب در محیطی که در معرض نیروهای خارجی آسیب رسان است، خواهد داشت.

زره ی این کابل ها لایه محافظتی است که کابلی که در زمین است را از فشار ناشی حفظ نگه میدارد البته این نوع حفاظ در کابل های چند رشته به صورت استیل و در کابل های تک رشته از جنس آلومینیوم میباشد. علت این امر غیر مغناطیس بودن آلومینیوم است . استیل در کابل های تک رشته میتواند میدان مغناطیسی غیر قابل کنترل را ایجاد کند.به این دلیل در کابل های تک رشته از آلومینیوم استفاده می شود .

به دلیل این که اکثر شبکه های انتقال برق فشار قوی از زیر زمین انتقال پیدا میکنند.زره دار کردن این کابل ها راه حلی بسیار مناسبی برای جلوگیری از ضربه احتمالی به کابل میباشد.همان طور که شاهد هستیم اکثر کابل های فشار قوی با یک لایه ی زره پوشیده شده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *