انواع عیوب کابل

پس از اینکه در منطقه ای کابل کشی زمینی انجام گرفت و کابل ها بصورتی صحیح در داخل زمین قرار داده شدند اگر برای یکی از کابل هایی که در داخل زمین قرار گرفته است اشکال و یاعیبی پدید آید باید ابتدا بتوان محل عیب را در زمینی که کابل کشی در آن صورت پذیرفته است پیدا نمود و سپس در همان نقطه اقدام به خاکبرداری و تعمیر خرابی نمود .

برای مشخص نمودن محل عیب کابل در داخل زمین روشها و شیوه های گوناگونی وجود دارد . البته برخی از روشهای عیب یابی کابل ها با استفاده از دستگاه های اندازه گیری ساده و معمولی صورت می گیرد و برخی دیگر از روشهای اندازه گیری محل عیب کابل با استفاده از دستگاه های اندازه گیری مدرن و گرانقیمت صورت می پذیرد

ولی در هر دو صورت و با استفاده از هریک از روشهای فوق نباید محل تعیین عیب کابل پس از انجام خاکبرداری بیشتر از چند متر با محل عیب فاصله داشته باشد و تعیین محل عیب با تقریب خطایی مناسب نیز فقط در صورتی امکان پذیر خواهد بود که ما از محل عبور کابل ها و مسیرهای کابل کشی و محل مفصل ها و انشعابات آنها اطلاع دقیقی داشته باشیم .

لذا خاطر نشان می گردد که برداشتن نقشه مسیر کابل کشی و مشخصات دیگر آن بسیار ضروری می باشد . روشی را که جهت تعیین محل عیب در کابل کشی زمینی انتخاب می کنیم بستگی به نوع عیبی که در کابل ایجاد شده است دارد بنابراین ابتدا عیوبی را که در کابل کشی زمینی ممکن است پیش بیاید مشخص می کنیم.

انواع عیوب کابل

در حالت کلی برخی از عیوبی که ممکن است در کابل ایجاد گردد به شرح زیر می باشد :

  • اتصالی با اتصال کوتاه بین دو یا چند هادی کابل
  • ممکن است اتصالی بین یک یا چند هادی با غلاف فلزی کابل که همان زمین می باشد روی دهد
  • ممکن است در کابل کشی زمینی یک یا چند هادی در کابل قطع شده باشد

بر این اساس با توجه به عیوبی که در کابل کشی زمینی پدید می آید نوع روشی را که جهت تعیین محل عیب بکار می رود نیز متفاوت خواهد بود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *