ویژگی کابل های مورد استفاده در چاه آب شرب

ویژگی کابل های مورد استفاده در چاه آب شرب

بخش اول – فلزات سنگین پلیمر
فلزات سنگين در آب آشاميدني مي توانند اثرات مخربي بر سلامتي انسان داشته باشند. از جمله اين اثرات كاهش رشد اندامها، سرطان، اختلال در سيستم عصبي بدن، اختلال در سيستم دفاعي بدن و در موارد حاد مي تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد.
برخي از فلزات نظير جيوه و سرب، احتمال ابتلا به سندرم “خود ایمنی” را افزايش مي دهند كه در اثر آن سيستم دفاعي برخی از سلولها و ملکولهای بدن را بیگانه تلقی کرده و به آنها حمله می کند و عوارضي همچون روماتيسم قلبی، امراض كليوي، ناراحتي هاي عصبي و اختلال در سيستم گردش خون را باعث می شود.
بيشترين و خطرناك ترين آثار مسمويت به وسيله فلزات سنگين، در مراحل رشد و نمو انسان حادث مي شود.

رشد سريع سيستم هاي بدن در جنين و نوزاد انسان و كودكان خردسال، در اين اثر پذيري بسيار حائز اهميت است. وجودفلزات سنگين در آب آشامیدنی نوزادان شیرخوارمي تواند باعث كندذهني و اختلال در يادگيري،‌ اختلال در حافظه، آسيب ديدن سيستم عصبي و اختلالات حركتي نظير تشنج و يا بیش فعالی آنها شود.
به همین دلیل میزان فلزات سنگین موجود در پلیمر کابل های مورد استفاده در چاه های آب شرب و انتشار آن به داخل محیط آبی در طول دوره بهره برداری باید بسیار ناچیز و کاملا” منطبق با استاندارد ملی ایران به شماره 1053 با عنوان “ آب آشامیدنی – ویژگی های فیزیکی و شیمیائی ” باشد .

به نحوی که استفاده از این کابل ها در صنعت آب شرب هیچگونه مشکل برای سلامتی مصرف کنندگان ایجاد نخواهد کرد .

ویژگی کابل های مورد استفاده در چاه آب شرب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *